środa, 3 lipca 2013

Lawendowy wianek

Uwielbiam lawendę, każdego roku czekam na nią z utęsknieniem. Zapach jest nieziemski, a teraz czuję ją za każdym razem kiedy wchodzę do domu :) 
 Kiedy przychodzi czas zbiorów, możemy przy okazji, w prosty sposób rozmnożyć naszą lawendę.

 Ucinamy około dziesięciocentymetrowe kawałki, wkładamy do spulchnionej ziemi, podlewamy.

Powodzenie gwarantowane, warunek jest jeden:      Ziemia powinna być wilgotna, na pewno nie można doprowadzić do przesuszenia. Tak aby mogły wyrosnąć korzonki. W lecie trzeba sobie to kontrolować. Zapominalscy mogą przesunąć rozmnażanie lawendy na jesień.  
Polecam i pozdrawiam :)

8 komentarzy:

  1. Bardzo lubie lawendę :)
    Moją wysiewałam z nasion!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też muszę sobie wysiać, ale najpierw muszę upolować jakąś fajną odmianę. Może coś polecisz? :)

      Usuń
  2. jej ależ cudowny niesamowity ten wianek

    OdpowiedzUsuń
  3. Wianek niesamowity, a moja lawenda przestała kwitnąć :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, ciekawe czemu? W sumie jeszcze z czymś takim się nie spotkałam. Może jednak zacznie w końcu kwitnąć, pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Wianek jest przepiękny! Taki asymetryczny wygląda super:)) Jestem pod ogromnym wrażeniem:))

    OdpowiedzUsuń